28 Kasım 2009 Cumartesi

IBB, GÜMÜŞSUYU PARKINI TARİHE GÖNDERDİ

Sosyal Belediyecilik konusundan Bilgi Üniversitesi'nde düzenlenen bir sempozyum sırasında söz olarak, söz konusu tahribatı konuştuk. YK üyemiz Nazlı Eğinlioğlu söz aldı ve pdf sunum eşliğinde konunun uzmanı ve epeyce belediyeciye konuyu anlattı...

Ortada hesap kitap adına paylaşılan iki şey var. Kağıthane-Dolmabahçe arasındaki 2 tünelin toplam maliyeti (223 trilyon eTL) ve uzunluğu (3846 m). Sonra da bunun çeşitlemesi: Havaalanı-Dolmabahçe arası şu kadar dakikaya inecek şeklinde. İlkokul matematik bilgisiyle yol şu kadar km ve aracın hızı şu kadarsa kaç dakikada gidersin sorusuna verilen yanıt kadar basit bir hesap.

Peki neden bu tüneli otomobiller için yaptın da metro için yapmadın sorusuna yanıt yok. Buradan geçecek araç yoğunluğuna dair bir şey yok. Bu güzergahı kateden araçların Tünel çıkışında nereye dağılacağı, park edeceği yok. Tünelin çıkışında trafik sıkışıklığı olursa, tünelin içinde kaç dakika bekleyeceğin yok. Oysa araçlar için değil insanlar için ulaşım olanağı yaratılmalıydı. Çeşitli akademik çevrelerin, TMMOB ve bağlı odaların itirazları yok sayıldı.

Altımız oyulurken dikkat etmedik. Ta ki mahallemizdeki parktan 8 metre eksilene kadar. Oysa bu tünelin yaşamımıza etkisi 8 metre eksilen parkın binlerce katı kadar olacak. Yalnız Parktan yararlananlar değil Tüm İstanbul geri dönüşü olanaksız kadar zor bir değişim yaşayacak. Yanlış ve eksik hesaplara dayalı şuradan şuraya şu kadar zamanda gideceksiniz haberleri dışında, bu değişimin olumlu olacağına dair hiç bir ipucu göremiyorum.

Ayaspaşa’yı Koruma ve Yaşatma Vakfı, BJK Stadı’ın karşısında bulunan Gümüşsuyu Parkı Dolmabahçe-Piyalepaşa tüneli bağlantı yolları için kazılmaya başlandığından beri mücadelesini sürdürüyor. Ağustos ayında park panolarla çevrildiğinde, konuyla ilgili IBB’yi birçok kez aradık ama hiç birinde bilgi alamadık. Beyaz Masa’ya gönderdiğimiz dilekçe sonuçsuz kaldı. Yapılmakta olan projeyle ilgili İstanbul II Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu Müdürlüğü’ne dilekçe yazarak projenin onaylı olup olmadığını araştırdık. Kurul parkta gerçekleştirilen inşaat için kendilerinden onay alınmadığını söyleyerek inşaatı durdurdu. Ancak bir süre sonra inşaatın devam etmesi üzerine anladık ki, kurul da projeyi onaylamış.

Park’ta yapılan inşaat, bir şerit halinde parkı 8 metre küçültmesi bir yana, trafiği rahatlatacak gibi görünmüyor. Zira, tünelin çıkışından sonra Beşiktaş’a ve Kabataş’a gidiş için şerit sayısı aynı.

Dolmabahçe bölgesi tünel giriş çıkışları ve bağlantı yollarıyla bir köstebek yuvasını andırmaya başladı bile. Dolmabahçe Sarayı gibi önemli bir tarihi yapının bulunduğu bu alan bu denli yoğun trafik ve ses getirilmesi doğru mu bu da başka bir soru. Proje ile Dolmabahçe Sarayı ve Camisi ile Istanbulluların sakin bir gün geçirebilecekleri, deniz havasından yararlanabileceği bu ender alan, trafiğe kurban ediliyor. Yolun geçmediği alanlarda bile, yoğun trafiğin yaratacağı gürültü kirliliği ve otopark problemi Gümüşsuyu semtinin çehresini değiştirecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder